Mumsiga chokladbollar

När det är snö och trist ute kan man alltid göra chokladbollar. Även bebisar älskar att ”hjälpa till” och rulla bollar. (Passa dock så de inte får i sig för mycket) Här är ett recept.

100g smör eller margarin
3 dl havregryn
1 dl strösocker
3 msk kakao
(om du bara har oboy ta 1/2 dl socker och 1/2 dl oboy)

Pärlsocker till garnering

Blanda ihop alla ingredienser till en jämn smet. Rulla bollar av smeten.Rulla bollarna i pärlsocker. Servera med mjölk.

Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. vad mumsigt!

  2. jenk

     /  oktober 21, 2008

    du glömde vattnet/kaffet : )

  3. jenk

     /  oktober 21, 2008

    jag använde precis det här receptet för att jag inte hade nå kakao hemma, tillsatta lite vatten.Dom blev jätte goda. Manbehöver inte alltid kakao:)
    tack

  4. Nej jag glömde inte kaff/vatten jag har inte kaffe/vatten i eftersom jag avskyr kaffe;)

  5. Robin Luby

     /  juli 24, 2010

    Hur många bolklar får man??;P

  6. KURRE

     /  november 2, 2010

    Tja!
    Detta receptet var bra. Jag har t.o.m skrivit ut det så att jag kan titta av den när jag gör chokladbollar.

  7. MYloas

     /  november 2, 2010

    Jag ska baka chokladbollar idag 🙂

  8. huhu

     /  november 2, 2010

    😀 😀 😀 😀 😀
    ÄÄÄÄLSKA chokladbollar!!!!!!!!! <333

Kommentera

