Våga handla second hand

Man ska inte skämmas över att handla begagnat. Småbarnskläder slits i parti och minut och jag trodde det var självklart för dem, som inte har lyxen av att ha närstående med småbarn att ärva av, att shoppa lite utav barnkläderna begagnat.

Jag har sett att en del människor måste ha de häftigaste och svindyraste kläderna … alltid! Men varför då?
När jag ser det förstår jag plötsligt varför så många mammor tjatar på sina ”LEKANDE” barn att de inte får skita ned sig. Vem vill ha en söndersliten 300kronors babytröja förstörd liksom.

Visst vissa kläder vill man ha nya. Det är jätteroligt att köpa den där häftiga tröjan eller de där snygga byxorna men slit och slängkläder kan man väl ändå köpa begagnat?

I alla fall vi som inte har en massa syskon som har barn och vi kan ärva kläder av.

Jag brukar köpa lite begagnat och nu har jag samlat lite second hand länkar (vissa har tydligen också nätförsäljning). Här finns också leksaker, spel och böcker, samt givetvis kläder.

Jag lägger in dem under shopping och ni får gärna ge era tips.

Begagnade barnkläder!

Rackarungar
Barngarderoben
Mammabarnbutiken – Uttran
Som nytt-Stockholm
Busfröna -Trelleborg

och så köp och säljmarknaden för barnkläder
Barnmarknaden

Lämna en kommentar

Kommentera

