Livets lycka

Det är underbart att vara mamma, för det mesta. All envishet och trötthetsgnäll försvinner bort, långt bort när jag ser min son ligga där och andas i sin säng. Det är lycka, sann lycka.

När Adde berättar långa sagor om vad vi gjort varje dag och han är så stolt när han kommer på ett nytt ord då blir jag också stolt och lyckan väller över i mitt bröst.

Han finns där när jag är ledsen, då sträcker han så gärna ut sina små händer och kramar, man kanske till och med får en puss ibland.

Om mamma ser en sorglig film eller är lite låg en dag delar han gärna med sig av sin napp.

Han delar gärna med sig av sanden, kottarna och den klibbiga korvbiten som han gömt i handen en halvtimme.

HAn är en generös ung man i allt utom när det kommer till hans älskade klossar … idag på utflykten hittade vi en hink med stenar … Att bara se på honom är den eviga lyckan, dör mig, och jag älskar varje sekund.

Fast idag insåg vi att stenar det är verkliga livets lycka, och att få plocka med dem från en burk till en annan är snäppet bättre.

I dag har vi alltså kommit på vad livets lycka är, för en mamma eller pappa är det att få en kram eller att se sitt barn stolt, glad eller le. För en 17 månaderskille är det att få plocka sten från en hink till en annan burk …

paddis.jpg

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

