Teddybilar och knasiga barn-namn …

Adde har adopterat en ny teddybjörn ..eh förlåt teddy-bil, eller jag menar hårdplastbil, som han intekan somna med. Det är en stor bil som är tunga tt släpa på och den ska baske mig ligga i sängen varje kväll för att nattrutinen ska vara rätt. Varje natt smyger mamma så in och flyttar på bilen för att inte Adde ska göra illa sig. Jag undrar hur många barn som adopterar en hård leksak istället för en nalle, docka eller snuttefilt?

Förövrigt måste jag säga att vissa människor borde få existensförbud efter att ha döpt sina barn. EN pappa i parken berättade att hans bekant döpt sin son till Aik i andra namn. Skattemyndigheten hade ringt och frågat om han verkligen skulle heta Ajjk (<<uttal). de fattade tydligen inte att killen döpt ungen efter Stockholmslaget AIK. När han sa ja, gick namnet igenom. Kollade just upp det och i Sverige finns sex personer som har Aik som andra eller första namn … Kom igen någon …Hur korkade får föräldrar bli?

Det handlar inte om kärlek vare sig till sitt lag eller sitt barn … Det handlar om …näh jag vet inte.
Har du ett ovanligt namn på ditt barn? Berätta hur du kom fram till det …

Lämna en kommentar

Kommentera

