Vissa ska inte … eller jävla tant!

Ja, jag vet det börjar bli uttjatat men vissa ska inte ha barn … I fredags stod jag och pratade med en väninna utanför affären. Ut kommer två barn i fyra max femårsåldern med en mor i 30 års åldern kanske.
Barnen säger ingenting men modern skriker till den yngre:

-Vad stannade du för då, trodde rú du skulle få tuggummi eller????

(I affären finns tuggummiautomater där man kan lägga i ett par kronor och få ut stenhårda tuggummibollar ni vet)

Eftersom tanten skriker hoppar jag och vänninnan till. Den lilla pojken eller rättare sagt ingen av tantens barn säger något, pojken ser ned i marken.

– Jaha rú du ska nog få se, jag ska ta en massa jävla tuggummi och trycka ned i halsen på dig jävla unge!!!

Vi stod helt paralyserade. hade vi inte haft barnen med oss hade vi, i alla fall jag sagt till tanten. Kanske borde jag gjort det ändå. Men när min son är med blir jag extra känslig och vill inte utsätta honom för det som förmodligen skulle följa på en tillsägelse av tanten nämligen ännu mera gap och skrik. Jag är dock chockad ännu, fast det här var i fredags.
Jag fattar inte hur folk kan säga så till sina barn och de verkar inte fatta vilken skada de gör…

Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Maria

     /  oktober 5, 2007

    Neej nej nej, det här låter för JÄVLA sjukt. Jag hoppas verkligen att mamman ifråga hade en urusel dag och att hennes beteende aldrig mer kommer upprepas. Tyvärr är hopp inte samma sak som att tro. Kram på Er.

  2. MM, vet inte ens om jag tycker att en usel dag ursäktar det här 😦

  3. Hade en likande upplevelse idag, var med 6-åringen och handlade. En familj med en jämnårig pojke + 1½åring i sulky betalde efter oss. Storkillen rullade lite på lillens vagen och busade, bebisen skrattade stort. Pappan säger ”stanna här”. Pojken höll sig på två meters radie från kassan. Jag log glatt mot killen, så mysigt syskona hade det. Så kommer mamman farande till sonen ”Va fan håller du på med, gu va du är jobbig, du ska stanna här!”. Hon rycker tag i armen, slänger fram honom till kassan fortare än han kan gå. Pappan fyller i ”Jag sa ju att du skulle stanna här”
    Min kille bara tittade storögt. Nog för att jag kan få frispel, men inte skulle jag skrika och slänga med barnen så, allrahelst inte när de är sams!
    För barnet var nog det här vardagsmat, han såg bara helt liten liten liten ut och stog sen blickstilla med lessen blick.Så sorgligt!

  4. USch, ja vissa undrar man varför de skaffar barn. Visst kan man vara trött och sliten men man får inte ta ut det över barnen sådär. Stackars lille kille, eller stackars barn som förmoligen alltid har det så.

Kommentera

