Adde på kalas igen

Adde var på kalas i helgen, 30-års kalas hos en av pappas kompisar. Lämpligt nog (särskilt som det var fullt av små barn där) hade man ställt levande ljus och alkohol i barnhöjd så mamma och pappa fick springa benen av sig.

Vi stannade en väldigt kort stund, men jag tror den lille mannen var nöjd med kvällen. Lämpligt nog serverades sockerstinn hallonbål till de små så överskottsenergi fanns det gott om …

Men … när ska man hindra barnen från socker.
Alltid? Eller ska det få vara lite fest när de faktiskt är långt hemifrån på en fest där alla barnen får smaka?

Adde fick smaka hallondricka i alla fall, sen borstade mamma länge med tandborsten, kanske för att döva sitt samvete, kanske för att sockerresterna nog sitter kvar om jag inte skrubbar just där arton gånger …

Nåja, en ballong rikare och mycket bus senare somnae han snällt i hotellsängen och mamma och pappa likså.

Jag är tacksam för alla de upplevelser jag får med min son, tänk vad sorgligt att alltid lämna bort sina små bara för att (Som någon skrev längre ned) det kan var alite omständigt att ha dem med sig i bland.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

