Nya rön …hela tiden

Det är mycket man ska göra som förälder, ena veckan ska man absolut inge ge mjölk till barn under året, nästa vecka ska man absolut ge mjölk innan de fyllt ett för att annars blir de allergiska.
När jag gick med Adde i magen skulle man absolut inte äta sushi, idag kan man äta sushi eftersom alla japaner äter sushi …
Konsekvensen för föräldrar är noll och ingenting. Det är nya rön var tredje fjärde månad och allt blir kaos.

Ibland fattar jag ingenting … varför lyssnar vi på det här. Borde inte sunt förnuft råda?
Visst får man gröt i huvudet som förälder men ibland känns det som alla dessa nya rön hela tiden ställer till det mer än de hjälper. För faktum är att

När vi låg på BB fick man absolut inte ge napp eller flaska för då skulle barnen inte kunna ta bröstet. Tummen skulle man stoppa in i barnets mun (sin egen alltså), våra tummar vart skrynkliga av allt sugande men vi var lydiga och tänkte att ”Hjälp, tänk om vi gör fel.”
I dag, inte ens två år senare, kan man blanda napp och tutte utan problem. I dag fattar jag ju att jag hade kunnat pumpa mjölk och kanske låtit mannen mata någon gång när nu Adde ville ammas med 1,5 timmes mellanrum hela dygnet. Men när barnmorskan sa ”Pumpa, nej det är inte bra.” Då löd jag för jag ville ju vara den bästa mamman … nästa gång ska jag fråga varför.

Lämna en kommentar

Kommentera

