Skrikande mammor, och trötta mammor

Jag blir också trött när Adde är trotsig, arg, grinig ledsen. In fact jag kan faktiskt vara trött även om det bara beror på mig. Men jag blir så ledsen när jag ser föräldrar som låter det gå ut över sina barn.
Det finns två delar dåligt, båda är lika illa.
Det ena är ignorans, med andra ord barnet är ledsen och de struntar i det.
Det andra är skrika tillbaka, som om någon skulle må bra av det. Som om barnet skulle skrika mindre då.
Jag var jättetrött idag i parken, Adde också, ont i tänderna har han och trotsålder är han i. Han kan inte hjälpa att ingenting duger. det är min uppgift att finnas där och g lyssna och lirka så allt ska bli bra. Kanske gör jag också en massa fel, men jag ignorerar i alla fall inte och jag skriker inte. För något måste man ha

En mamma i parken som också har en liten kille, hade med sig den lilla killen och den något äldre sonen i parken. Efter ungefär tjugo minuter hade hon tröttnat. Barnen stod max tre meter ifrån henne, ändå skrek hon:
– NU GÅÅÅÅR VI HEEEEM!
Jag förstår ingenting, får väl hoppas (för barnens skull) att de föddes lomhörda och att det är därför hon skriker …

Lämna en kommentar

Kommentera

