Nagellack … och vackra tår!

I en forumtråd skrev någon och frågade vad andra mammor skulle göra omd eras 3 åriga pojke sa att han vill låna mammas smink.

Adde är inte ens två, men han har redan visat intresse för mammas smink, eller i alla fall nagellacket på mammas tår. I helgen skulle han också ha nagellack, men bara på tre av tårna på ena foten. Efteråt gick han omkring så nöjd och tittade på sina tår och sa ”tå, tå” hur länge som helst.

Jag undrar vad han tänker egentligen min lille prins.
Jag tror att han är intresserad av allt sådant för att han är med på allt vi gör. Han har börjat plocka upp varor när vi har handlat. Visst hamnar varorna lite tokigt ibland men jag är så glad att han vill hjälpa till så jag ger honom glada tillrop och så kan man ju alltid flytta på varorna som hamnat fel sen när han leker med andra saker, eller hur?

Idag kliar det i tänderna, alla har ju inte kikat upp ännu så Adde är ledsen och stoppar hela näven i handen. Jag skulle gärna ta över den där smärtan om jag bara kunde …

Lämna en kommentar

Kommentera

