God fortsättning på det nya året!

Nytt år och nya tag. Hoppas att ni alla har haft det bra. Vi har tagit oss några dagars, välförtjänt, bloggsemester.
Adde fyller två år och vi har fullt upp med att planera barnkalas och kika igenom vad vi fick i julklapp.

Vad stoppar ni i barnens fiskdamspåsar i den här åldern? Själv tänkte jag ta en frukt, en semperdryck och ett par mariekex samt en pixibok. Tror ni det är en bra idé eller har ni andra, och bättre, varianter?

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Nu kanske ni redan haft barnkalas – GRATTIS till era två första år som föräldrar – men jag tänkte ändå kommentera.
    Ofta tycker jag att barnen får för stora påsar (vänta till du får större barn, ibland får de godis som skulle motsvara tre lördagar härhemma). Till 1-2-årskalas är en pixibok toppen, det behövs ingen mer utfodring om de redan fikat.I fjol pratade jag med fyraåringen om att när jag var liten så fick vi inte godispåsar så ofta på kalasen, utan nån liten present (kulor, hopprep, kritor & miniblock minns jag). Hon tyckte alla skulle få en blomma. Så vi gömde söta blomkrukor med barnens namn på i miniväxthuset och gjorde en ”spårvagn” dit (ett rep dras kors och tvärs i trädgården, och så hänger man på en ögla för varje barn som sen ska hålla i den och traggla sig fram på spåret). Alla fick välja nån planta som vi hade i trädgården som vi planterade och som de fick ta med sig hem. Just det, i krukorna låg en liten tablettask/russinask, för något godis krävde hon. Alla barn var superstolta över sina plantor och vårdade dem ömt resten av sommaren.

    Ok, med detta svamliga inlägg vill jag bara påminna om ”less is more” ibland.

  2. Ja, tack snälla! det var i lördags. Ska tänka på det till nästa gång. Vilken bra ide med en blomma!
    Det blev en pixibok, en mandarin och en (välbehövlig)dricka.

Kommentera

