Monkey see, monkey doo …

Idag gick vi iväg utan vagn och tog tunnelbanan till ett köpcenter för att luncha, Adde och jag! Det var ungefär fem personer utöver oss, i den ganska stora lokalen när en mor och son (i treårsåldern) kommer in.
Mamman ställer sig i kön, pojken säger lugnt:
– Sitta här och sätter sig på en tom sackosäckliknande pall intill kön. Det var kanske två meter från mamman. Men istället för att säga (som jag trodde), ”Ja gör det så handlar jag”, så skriker kärringen (ursäkta) högt.
-DU ska FAN stå där jag står, annars blir det INGET JÄVLA FIKA FÖR DIG!
Vi andra som satt i lokalen formligen flög upp ur stolarna.
– trött, sitta!
Modern fortsatte;
-Hörduintevadjagsäger, va??? VAAAA??? Du ska stå här.
Då börjar pojkens underläpp darra men istället för att gråta så tar han sig upp ur stolen och ställer sig vid sin mor.
Hur tror ni som läser att pojken kommer att agera mot sina egna barn?

Usch vilka människor det finns.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Huu, vad hemskt… Har precis skrivit ett inlägg i min blogg om att jag skriker för mycket men inte sådär…

Kommentera

