Språkfixerad, vem jag?

Ska bara ge ett litet tips i dessa spartider.
Jag har redan nu börjat fynda böcker till Adde. Böcker som är för senare tillfällen.

Jag tycker att det är jättebra att samla på sig vid utrensningar hos biblioteket (Tre för en tia här) och även på loppmarknader.

Jag brukar slänga in dem i förrådet för att ta fram vid lämpligt tillfälle.
I bland har biblioteket Max böcker och liknande, men idag hittade jag till exempel en Pippi bok för inga pengar alls.

Om det är något som är bra regniga dagar så är det böcker, att läsa tillsammans eller att bar plocka fram när barnet läser själv. Att läsa en kapitelbok som godnattsaga är också mysigt oavsett om man är fem eller tolv.

För Adde läser vi mest Pixie-böcker som det är just nu. Själv ”läser” han bilder och halvbilderböcker” men jag tror att det kommer att uppskattas att mamma har packat bokhyllan full i sinom tid.

Trevlig helg på er!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

