Nu vill jag inte vara med längre!!!

Jaha efter över en vecka med allt från kräksjuka till feberattacker och hostförkylningsnågonting så ger jag Adde lite melliskräm idag. Kräm med jordgubb i vilket uppenbarligen är väldigt korkat för när jag ska lägga honom nu så ser jag att han har röda fläckar över hela låren, några på armarna och tre på kinden.

-VAAAAA???
Jag ringer både sjukhuset, vårdupplysningen och närakuten. Närakuten har en tid klockan nio i kväll men tycker att jag bara ska komma in om det blir värre, det vill säga om han får tungt att andas.
Mardrömmen för en förälder, ska jag alltså vänta på att han eventuellt får svårt att andas?

-Jo det är de eniga om, sen ska jag plocka fram tavegyl och Cortisonkräm, smörja med Cortison på alla fläckar och ta tavegylen i värsta fall.

-Vadå i värsta fall? När vet man att det är lagom för den då om man inte får någon som kikar på honom?

-Titta på honom en gång i halvtimmen, får han svårt att andas eller att läpparna svullnar ska du åka in.

Just nu ligger han och halvsover i sin säng och jag väntar på att pappa ska komma hem för nu får den här knepiga sjukdomsperioden lägga av en stund. Jag orkar inte mer nu!!! Vill ju ha min lilla pojke frisk och glad!

Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Urjobbigt!
    Hoppas prickarna och utslagen lagt sig nu och att ni inte behövt åka in. Stackars Adde. Stackars mamma.
    De där sjukdomsperioderna första åren är vidriga. Som tröst kan jag säga att vi föräldrar brukar få bättre och bättre immunförsvar, så när det är tvåans tur att vara sjuk bör både du och Adde ha större motståndskraft. Det är tungt att vara sjuk samtidigt som sina barn! KRAM

Kommentera

