Vad är ett bra pyssel?

Jag fick för mig att flera kanske trodde att jag menade att man måste ha avancerade pysselstunder med sitt barn. Det menar jag förstås inte. Den avsaknad jag ser hos föräldrar i närområdet, är viljan till att pyssla alls.
Ett bra pyssel för en tvååring är enkelt, ett papper, finger/målarfärg räcker bra, eller trolldeg eller kottar som man kan doppa i fingerfärg.

Det viktiga är ju att man låter barnet pyssla och att man pysslar tillsammans.
En av de roligaste saker Adde vet, just nu, är ju när jag målar bokstäver åt honom med fingerfärg. Då gör vi något tillsammans och Adde försöker förstås också måla av bokstäverna.

Pyssel kan vara så många saker, det viktigaste är ju ändå att veta att barn behöver göra saker med sina föräldrar.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

