Är det möjligt?

Undrar en stund om det är ett skämt, men tydligen inte! På alltombarn kan man läsa om en förskola där barnen inte får ha randiga och prickiga kläder för att en i personalen lider av migrän …

Nu undrar ju jag, om man har sådan svår migrän bör man verkligen arbeta på en förskola då?
Själv vet jag hur jävlig migrän är, men att anpassa hela omgivningen efter en själv är inte det att ta i?

Vad händer om barnen ritar prickar?
Vad händer om favoritnallen eller snuttefilten har ränder?

Kan hon inte käka medicin … det finns faktiskt många bra migränmediciner nu?

det är sådana saker som gör att jag tvivlar på att folk är riktigt kloka. Visst är det synd om personalen, men jag undrar jag hur mycket sanning det ligger i det här. Har man någon gång arbetat med barn så vet man att även höga ljud och gälla teckningar är ganska vanligt i den åldern.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Oj vad det skulle vara svårt med Ellen… Hon älskar sina randiga klänningar mer än något annat klädesplagg hon har…

    När det gäller länken så vad gullig du är! Enda grejen är väl att EGENTLINGEN så är det ingen barnblogg, svårt att tro men så är det 🙂 Är min blogg om mitt liv och just nu innehåller det VÄLDIGT mycket Ellen och Maya eftersom jag är föräldraledig 🙂 Antar att det kommer innehålla mycket dom hela tiden, är ju det bästa och viktigaste jag har!

    Ha en mysig helg!

  2. Jo du, skulle de införa en sån regel på Tyras dagis var det kört…hon har klätt på sig själv sen hon var 1½, och ibland blir man ju lätt sjösjuk när man tittar på henne. Då brukar jag ändå försöka ha så lite blommor och ränder som möjligt i lådorna.
    Nä, om personalens största problem är randiga kläder, så kanske det är dags att be om omplacering.

  3. Exakt så reagerade jag också. Det är klart att barn ska kunna anpassa sig till en viss grad, men att en person ska bestämma vad alla andra ska ha på sig – där går väl gränsen. Jag har själv migrän, och vet att det finns bra medicin att få av läkare, det är väl ett bättre alternativ än att barnen inte ska få ha sina favvokläder till dagis. (eller så är dagisfröken helt enkelt sponsrad av någon konkurrent till PoP…)

  4. Jag läste det där jag med vi diskuterade detta på mitt jobb,jag jobbar i förskolan och vi kom fram till samma sak som du,borde man verkligen införa ett sånt förbud?samtidigt tyckte vi att chefen verkar bra som tar tag i sånna problem.Men ändå,jag kan se min lilla tjej som är himla stönig tänk att vägra henne vissa kläder,skulle nog knappt komma iväg till dagis på morgonen!Ha en bra kväll:O)

  5. Är randigt och prickigt verkligen största migränkällan på ett dagis?

    Dessutom; om någon sa till mig att jag inte fick ha randigt i skolan för att en lärare fick migrän, så skulle jag ge läraren en smäll på käften (bildligt talat) och kommendera honom/henne att byta jobb.

    Varför har vi rätt att förtrycka barnen bara för att de inte kan säga emot?

  6. Sjusovaren: Ja det kan man undra. Som jag skrev så jag själv som har migrän vet att det finns många saker som i såfall är värre.

    Soffie: ja det klart att chefen är bra som bryr sig om sina anställda, jag bara (som förälder) känner att på dagis ska ju våra barns behov komma före personalens.

    Heléne: Tänkte inte på sponsorfrågan, såklart att det är så 😉

Kommentera

