Bajsålder vid två?

I två dagar har Adde berättat att hans dock har bajsat och måste bytas på. KAnske börjar intresset för pottan bli stort nog nu, vi gjorde ju ett tappert försök förut men då var intresset för lågt. Han sa då: ”Bajs, bajs, potta” Fick ta av sig blöjan sitta på pottan och han satt snällt på pottan och pladdrade glad och lyckligt tills han ville ha byxor och så bajsade han i blöjan.

tydligen är pottan ett väldigt bra ställe att diskutera världsliga saker med mamma från!

Nu är i alla fall bajs plötsligt spännande.
– Katten har bajsat vrålar han lyckligt när katten går på lådan.

– Mamma toa bajs, när jag befinner mig på toaletten (även om jag bara sminkar mig)

– Dockan bajs mamma, byta! har han alltså vrålat i två dagar. Och mamma byter på dockan… och Adde byter på dockan, och dockan går på pottan.

I dag fick jag dessutom byta på hans pinnar (Han brukar plocka pinnar och kottar i skogen som ni vet). Nu kom han springande med en liten pinne och sa:

-Mamma, mamma kom …pinnen bajs, byta!

Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Låter som en skön kille!
    Ni får väl hoppas på en bra sommar och köra bar rumpa då. Allt från 0 till 4 år är ju normalt för att bli blöjfri…

    Sonen var 3½, han fattade inte vitsen. Visst, sitta och snacka, men sen kom det mesta i blöjan. Honom fick jag muta med ridlektioner – ”man kan inte rida med blöja!”. När han funderat några veckor deklarerade han att ”på lördag slutar jag med blöjor”. Jo, det gjorde han. Och blev jätteförvånad när kisset kom i brallorna istället… Men det tog sex dar, sen var han dagtorr. Efter ytterligare tio dagar var han helt nattorr.
    Dottern som samtidigt var 1½ var mycket intresserad och började gå på toa hon med och var ”bajstorr” till sommaren, dagtorr blev hon på sensommaren. Nattblöjan hängde kvar hela hösten (2½), mest p.g.a. kvällsvällingen tror jag.
    Minstingen som nu är 1½ har börjat vilja testa toan ibland. Vi får väl se…

    Det är bara att ladda tålamod. Är de inte redo så får man bara torka jämt, ingen idé att stressa, då blir iaf jag galen!

  2. Haha, fick pinnen någon ny blöja då?? En bladblöja kanske? Men det är ju lite taskigt med blad ute förstås och barr kanske inte känns lika skönt mot pinnrumpan 🙂 Nä nu är jag bara trött och svamlar, inte är jag rolig heller…

    Sov gott!

  3. Mm, vore ändå skönt att ha honom på väg att bli torr snart.

    Japp, pinnen fick ny blöja, vi använder låtsasblöjor just nu, det funkar bra:)

Kommentera

