Adde brandman

paddis-brandtsation-och-pyssel-005.jpgVi var på brandstationen och tittade på deras visning. Det var både läskigt och jätteintressant (Även för mamma). Jag har inte varit på en brandstation sedan jag gick i skolan, här visade de hjärt och lungräddning, hur man släcker en docka (Det hoppade vi dock över eftersom eld är en av de saker som sägs skrämma barn mest i den här åldern) och jag nog inte är säker på att en eventuell förklaring går fram riktigt som jag vill.

paddis-brandtsation-och-pyssel-004.jpg
Men vi klättrade in i brandbilen i alla fall och därifrån var det väldigt svårt att slita sig.

Jag rekommenderar verkligen att ni kollar upp när eran brandstation har öppet hus, det är mycket nyttigt de visar och även för en liten tvååring är det ju kul att kolla på de snygga bilarna …

paddis-brandtsation-och-pyssel-001.jpg

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

