Var är tutten?

Ja just de orden sa Adde i morse och jag höll på att sätta morgontet i halsen.
– Vad sa du gubben?
– Maaammma va ä tutten?
– ???
– Mamma kom!!!
Adde tar tag i min hand och drar i mig.
-Tutten, mamma, tutten!!!
– Oookej?
Förvirrad mamma följer med in i rummet, tvingas kasta tjocka magen på golvet och leta efter ”tutten” under sängen. Ivrigt påhejad med orden ”Tutten mamma” letar jag febrilt och efter ett tags rotande när vi funnit allt från bortglömda bilar till gårdagens napp hittar jag en gammal pekbok. När jag suckande tar upp den och säger.
-Adde, det här är det sista som ligger här. Mamma vet inte vad du menar.
Då rycker han boken ur min hand ivrigt tjutande, slår upp en sida mitt i och pekar på en utter och vrålar.
-Tutten mamma, dä e tutten!

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

