Tretusen sätt att väcka mamma på…

Jag brukar försöka sova lunch en stund när Adde sover och det är alltid lika spännande att upptäcka nya sätt att vakna på. Vare sig det är på morgonen eller lunchen upphör jag aldrig att förvånas över att det finns hundra sätt att väcka sina föräldrar på.

Den vanligaste brukar vara att Adde sätter sig upp i sängen och säger några försynta ”mamma, upp!”, eller rusar upp och slänger sin plasthelikopter i huvudet på mig samtidigt som han kramar mitt huvud intensivt.

Eller: säga ”Klappa fint”, samtidigt som man lämnar en leksak (vanligen också på förälderns huvud)

Häromdagen var varianten ritblock i huvudet och orden:

– Mamma rita A!

Men i morse så kom han rusande med två stora blöta pussar och orden:

– BAAAAJS …

Det var bara att kasta sig upp (varför väcker han förresten alltid mig och inte sambon när det är bajsbyte?) och gå in till skötbordet. Halvt i ett dimtöcken såg jag Barbiedockan ligga där och Adde vrålar stolt:

– Adde byta dockan!

Adde hade alltså inte bajsat själv han ville bara visa att han minsann bytt på dockan …

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Tack, desamma 🙂 Du skriver så himla fint.
    Efter sommaren ska jag nog plugga ja, och de lär bli till barnmorska 🙂
    Får ännu mer längtan när jag nu sitter och tittar på reprisen av TV-programmet ”Barnmorskorna” på svt 🙂 hihi

  2. Tack för berömmet 🙂
    Vad roligt hoppas plugget blir skoj!

Kommentera

