Skrikande barn … ska ha klistermärken?

alltombarn kan man idag läsa om hur man ska hantera barn som skriker i affären. Nu har jag hittills haft det ganska lätt i affären, det Adde oftast tjatar om är fruktsoppa eller boll men om man säger ”Det får du en annan dag” så brukar han bara konstatera ”N annan da …” och så är det klart.

Så ser jag hur man ska göra då …
Ett av exemplena i artikeln är ju fullkomligt lysande *ironi*:
” Ett så kallat klistermärkessystem kan vara ett bra verktyg. För varje hylla ni passerar i butiken, medan barnet håller i sig i barnvagnen, kan det få ett klistermärke i belöning, säger killen i artikeln.

Ehmm, de måste ha väldigt små affärer i Norge, jag menar har han någon gång sett hur många hyllor det finns på en Supermarket eller Willys??? Det går åt en himla massa klistermärken om den metoden ska fungera …

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Jag läste den artikeln igår och hade samma reaktion som du, skulle gå åt storpack av klistermärken för att ta sig igenom en affär plus att det skulle ta en himla tid. Ellen är nog lika som Adde, eller hon vill ha allt, inte bara fruktsoppa och bollar 🙂 men säger jag nej bryr hon sig inte mer om det. Har aldrig någonsin fått i närheten av ett utbrott i en affär tror jag. Ska vara om hon varit riktigt trött någon gång då men inte för att hon inte får en sak.

Kommentera

