Så skulle jag minsann AAAALDRIG göra själv

Känner du igen frasen i rubriken?

Kanske sa du det innan du fick barn när du såg föräldrar på stan?

Jag sa så om bebisspråk. Själv skulle jag nämligen AAAALDRIG använda oriktiga ord som vovven, tissetatten och annat trams. Mina ungar skulle lära sig ”riktiga” ord och därmed basta!!!

Joho, vet ni vad som hände på grillen i dag?

Killen ´måste ha trott jag var galen när jag kom inramlande med en unge i selen, en i vagnen och vagnen lastad till max med varor och väste.

-En lallulelle och en vatten tack!

– Eh va?

Själv tänkte jag att det var en slö kille de satt i kassan i dag, varför fixar han inte hamburgaren utan bara står och blänger. För lallulelle det är hamburgare här i huset, det har unge herrn bestämt och mamma som AAALDRIG skulle låta barnen prata så lyssnar ivrigt och lär sig massor av roliga nya ord!

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

