Kan man skylla på trötthet?

Jag läser idag i alltombarn hur en mamma slagit sin treåring. Jag förstår givetvis hennes trötthet, trots i den yttersta gränszonen är inte skoj MEN …
Hur trotsiga mina barn är skulle jag ALDRIG slå dem.
Det som stör mig är att i artikeln säger de att BVC sköterskan sa ”Oj, vad du måste vara trött. Det här skulle aldrig ha hänt annars.”
Allvarligt talat hur trött man än är så borde det inte ske! Aldrig någonsin att man kan skylla på trötthet för att slå sina barn.

Visst mamman i artikeln ångrar sig och hon har gått till psykolog men det är en allvarlig varningssignal om man slår sitt barn. Nu kommer folk att hoppa på mig och säga ”Du kan aldrig ha varit så trött och du kan aldrig förstå eftersom du inte har ett sådant barn som är så jobbigt som mitt”
Jag tror faktiskt inte att fyra psykologbesök är tillräckligt.

Dessutom tror jag, tvärt emot alltiallon att det ÄR BRA att sådana saker kommer ut i media, för har man slagit sitt barn så måste man ha hjälp och hur ska man våga söka hjälp om man tror att man är ensam om problemet?

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Jag tror att jag har blivit lite missförstådd med hela mitt inlägg, det jag ville fokusera på var just medias roll och påverkan i samhället där jag själv är osäker på om den BARA är av godo. Jag ville jag gärna ha en sådan diskussion som du nu för, tyvärr missförstod de flesta kommentatörer och diskuterade istället huruvida det är ”legalt” att slå sina barn eller inte…därför stängde jag ned möjligheten till att lämna kommentarer tillslut…

  2. Vad tokigt!
    Du får gärna vara med och diskutera här.

Kommentera

