Matsäckstips …

Käkar era barn verkligen hummus? Alltså på alltombarn så berättar någon dietist vad man ska skicka med i matsäcken när barnen ska på utflykt. Avancerade saker som avokado och mossarellamackor eller hummus (kikärtsröra, som tar lång tid att göra själv) på macka och så vidare. Vuxenmat säger jag. Och allvarligt äter era små barn verkligen hummus? Det är ju en ganska stark karaktär i smaken … och matsäcksmat ska ju vara lite extra gott utan att vara helt onyttigt. Så även om hummus kanske hör till nyttigt så har jag nog inte träffat en unge som har det som mackfavorit.

Nåväl …

Mitt hetaste tips är en vanlig tunnbrödsrulle med ost och skinka och oboy.
Yoghurt, pannkaka och en frukt.
Pastasallad med skinka i och en festis.
Ett grillat kycklingben med minimorötter.

Skicka med ett extra russinpaket så de har om orken tryter.

Vad är ditt bästa tips?

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Jag har ju lite skumma barn men de äter allt utom grönsaker typ, eller Maya äter allt utom välling och Ellen äter allt utom grönsaker. Hummus är inga som helst problem här 🙂 Men jag måste ju erkänna att dina matförslag skulle nog gillas bättre trots att det andra går i.

  2. Men snälla du, Maya har precis växt i stl 74, kan fortfarande ha 68 i vissa kläder också, hon är ju min lilla pyttis *skrattar*

Kommentera

