Inte överrens

Ida och jag är väldigt oeniga om det här med hur man ska sova på dagen. Suck!
Ida tycker bestämt att mamma antingen ska vagga henne i armen, eller bära henne i selen medan hon går omkring i huset.
Mamma tycker att om Adde ändå sover och Ida är genomtrött kan väl Ida sova medan mamma sparar rygg och armar en stund.
Det tog en lång stund av övertalning, en allt rödögdare Ida gav tillslut upp när mamma hämtade sittern.
Undrar var damen fått sin envishet ifrån, för det kan väl inte vara från mamma?

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Okej, jag har sagt det förut – testa sjal i stället för sele. En enkel halsduk på snedden över kroppen. Du kommer att känna dig mycket friare, Ida kommer närmare och blir lugnare. Sjalen är liksom tajtare än en sele.

    Gud som jag har burit på mina barn… Nu kan jag känna mig helt naken på jobbet – ingen att bära på, det är bara jag! Jag har två armar!

    Fantastiskt roligt om Adde och fotograferingen. Underbar skildring av verkligheten. Tänk hur du kommer att minnas situationen kring fotot!

  2. Jo jag ska låna en sjal av Olles mamma, vi får se, de har dock varit sjuka ett tag nu så vi väntar med spänning!

Kommentera

