Waldorf på eget vis …typ

Naturliga waldorfdockor har vi ju alla kommit i kontakt med, Mamma har beställt material som liknar de båda gullungarna, men så kom jag på något som vi gjorde när jag var liten. men när jag var riktigt liten så tog jag en av mammas skarfs och så klädde jag på vedklabbarna i vedkorgen och målade dem med kritor.

Eftersom Adde är i pinnsamlartagen så tänkte jag utnyttja det och rotar i min styvbitshög efter lämpliga tygbitar. Adde tyckte att det var jätteroligt med en docka som man kunde slita och slänga med ordentligt!

Skogsreflexen har en bra beskrivning här >>
Kanske något för era små pinn och kottsamlare också?

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Nu skäms jag då… Men vad är en waldorfdocka…?

  2. Waldorfdockor är naturliga och enkla dockor.
    När det egna barnet får en docka är det meningen att mamman ska skapa det och det sägs att dockan på det sättet liknar barnet som ska få den. Dockan är enkelt gjord i trikå, med garn till ögon och ansikte se här http://waldorfdockor.com/

Kommentera

