De flesta kvinnor ångrar sig och vill ha smärtlindring

Ja, så står det i en artikel på alltombarn som behandlar smärtlindring på förlossningen. Jag är en av de som ångrade mig. När Adde föddes skulle jag bara ha lustgas …johodu efter att ha blivit igångsatt med värkstimulerande dropp som gjorde att jag fick kraftiga värkar med 10-15 sekunders mellanrum i ett par timmar så vrålade jag formligen efter Epidural. Lustgasen den kastade jag åt fanders för det enda den gav mig var redig huvudvärk.

När Ida skulle födas sa min kära sambo att han verkligen hoppades att jag skulle ta Epidural från början den här gången. Vi kom fram till att om vi inte lyssnat på alla olyckskorpar som kände någonsmosters fasters lillebrors kusin som ahde haft en skräckupplevelse med Epiduralen. Då hade Addes förlossning kanske inte bara varit en smärtfylld dimma i flera timmar.

Synd bara att man inte kan veta INNAn hur det kommer att kännas.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

