Jag är en bakåtsträvare

Ja i alla fall om dagens tyckare får välja. Vi (jag och sambon) har dels valt att vara hemma länge med barnen och eftersom jag kan jobba och plugga på distans tar jag huvuddelen av hemmatiden. Dels hyllar jag kärnfamiljen. Jag hoppas och vill kunna vårda min man och min familj så att vi fortsätter att må bra och vara lyckliga ihop.

Katerina Janouch skriver idag en superbra krönika på alltombarn
om mobbingen av kärnfamiljen.

I dag ska man nämligen vara karriärskåt, om inte singel så åtminstonen byta partner i tid och otid och så ska ungarna in på dagis redan den dag de fyller ett! Fy f*n säger jag, jag som avundats alla de barn som fått leva i en trygg kärnfamilj när jag växte upp. Mina barns låtsasmorföräldrar (som jag adopterat av min kompis) har levt ihop i över ttrettio år, precis som de ville jag ha det när jag växtte upp.

Min sambos föräldrar är också ett fantastisk exempel på hur man håller ihop och skapar en trygghet för sina barn. Tänk att de också mått så fantastiskt bra i över trettio år.

När jag var barn ville jag mest av allt i världen ha en mamma och pappa som bodde ihop och var lyckliga. T

Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. När jag var liten blev jag väldigt glad när mina föräldrar skilde sig. Det har varit mycket lättare och tryggare att leva med två åtskilda föräldrar som är lugna och lyckliga, än två föräldrar som desperat försöker hålla ihop trots att de bråkar konstant och nästan börjat avsky varandra.

    Att hålla ihop för barnen är inte alltid det bästa för barnen. Tvärtom. Tänkte bara inflika det.

  2. jag hade inte heller velllat att mina skulle hålla ihop eftersom de bara bråkade, det jag sa var att jag hade velat ha en trygg och lycklig familj med en mamma och pappa som bor ihop!!!

  3. och älskar varandra

Kommentera

