Sociala problem då gör mamman det värre???

Alltså ja ni vet ju hur jag känner för folk som tar till sina fobier innan de pluggat i hjärnan. Här har vi ett praktexempel på alltombarn där en mamma har en son utan kompisar och då förbjuder hon honom från att spela onlinespel också. Ni vet World of warcraft och liknande spel där man faktiskt kan träffa kompisar.

Och jaaa jag VEEET att nu kommer traktens alla moralpredikanter och såkallade WoW änkor att attackera mig och skriva mail eller kommentarer om hur naiv och korkad jag är som inte fattar vad WoW (world of Warcraft alltså) – spelandet gör med dera s män och barn. Men snälla ansträng er inte.

Jag vet vad spelande kan göra om det går över i ett beroende, men …
OCH DET HÄR ÄR VIKTIGT!!! Jag vet också vad onlinespelande kan göra för ensamma och deprimmerade barn.

Visste ni att det finns folk som har gift sig (både i och utanför World of Warcraft) efter att ha träffats online. Visste ni att de som spelar onlinespel kan få kompisar över hela världen och kanske till och med möta dem på riktigt efter att ha spelat ihop ett tag.

Fördelarna med att spela spel online är många. Ingen behöver veta vem du är (om du inte vill) och alla kan vara med. Det spelar ingen roll om du är snygg, ful, tjock, smal, kille eller tjej. I spelets värld är alla bar på något.

Nu säger jag inte att killen i artikeln inte har tretusen andra problem, det har han förmodligen. Men jag måste nog säga att mamman kanske borde få till stånd en kommunikativ process istället för att bara sätta in förbud.

Om hon nu ska sätta in förbud så bör hon kanske gå tillväga på ett helt annat sätt. Till exempel kunde hon säga två timmar vid datorn = två timmars rörelse/två timmars annan aktivitet.

Och jaa man kan utveckla beroende, man kan sitta för länge, men det betyder inte att man inte ska få spela alls.

Att förbjuda onlinespel för en ensam grabb, hur dum får man bli???

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

