Som ni vet är vi på semester

och uppdateringarna blir lite si och så till och med första augusti men då lovar jag luite nyheter på sidan. Bland annat ska det läggas upp lite matnyttiga artiklar, fler recensioner, mer pyssel och förstås massor om barnen.

I dag får ni nöja er med addes morgonkommentar.

Adde: Adde ha blöja!
Mamma: ja okej vänta lite.
Adde: Adde ha blöja …som farfar (Farfars badbyxor ser tydligen ut som up and go blöjorna)

Har ni förresten tips på hur sjutton man få rungen att vilja kissa på pottan/i toan så skriiiiv!

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. ANtingen är man en sån supermamma som får ungen att vara utan blöja från 3 månader. Eller också får man vara en sån supermamma som låter barnen bli redo…
    Edvin var 3½ innan han fattade vitsen med att skippa blöjan. Då mutade jag tillslut honom med att ”man kan inte få börja rida om man har blöja”. Då funderade han på det i någon vecka, en sa han ”på lördag slutar jag”. Och det gjorde han. Tre dagar tog det, då han förvånat kissade både här och där. Efter en vecka tog jag bort nattblöjan. Okej, han hade bajsat på toan (_jag_ tycker pottor är lite…äckliga), men hade nollkoll på kisseriet, trots att han fått gå barrumpad på somrarna sen har var ett år.

    I samma veva blev lillasyster 1½ också intresserad, så hon började gå på toa (dvs med en toa i huset blev jag TVUNGEN att köpa en potta till henne, ungar blir alltid nödiga samtidigt). Hon tog det lite långsammare, men på sommaren när hon var 2 blev hon torr dagitd. Blöja när hon sov tills 2½ år.

    Trean kör jag rätt mycket barrumpad nu. Och så har jag plockat fram tygblöjorna igen (som jag hade på Edvin – hade man tygisar skulle ju avänjningen gå fortare – pytt!). Hon går gärna och sätter sig på toan, men det är sällan det kommer något där…

    Nä, du får väl utrusta dig med en skurhink och tålamod. Och många kalsonger. Lycka till….

    Ps. Få har blöjor när de börjar skolan

Kommentera

