Amma mamma?

alltombarn kan man idag läsa om ett gäng mammor som protesterar mot en kanadensisk HM affär där en mamma erbjudits ett provrum att amma i.

Eller alltså en tidning säger att hon erbjudits, en annan säger att hon tvingats in för att inte väcka anstöt. Jag förstår inte vad det är för anstötligt med att amma sin bebis. Även om jag själv har åsikter om huruvida treåringar bör ammas eller inte så anser jag att en bebis bör få mat när den vill.

En undran jag har är hur blir det anstötligt?
Jag har hittills aldrig sett en mamma slänga fram tuttarna i ansiktet på folk och amma. De flesta precis som jag viker upp en flik på tröjan och ger bebisen mat på det sättet.

Hur i hela fridens namn är det anstötligt?
Tror ni att vi ammar för att visa upp oss?
Ser dessa moralpredikanter amning som en sexuell handling?
Jag fattar inte?
Ser man ammning som något sexuellt då bör man nog söka hjälp!

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Hmmm… – Tja, både upplevelserna av det här med amning som varandes det ena eller det andra – och havandeskapet som sådant också för den delen – finns det nog en hel del meningar om, troligast… 🙂

    Det är ju ej alls så sällan en viss skillnad på vad vissa kvinnor säger att dom upplever – och vad dom egentligen upplever. Såvitt mig känt så är det ju ej särskilt OK i wår kultur – att vara åt hållet för mycket kvinnlig qvinna – så att det märks av andra, i vart fall, tyvärr tyvärr… 🙂

    Mera om det här med kvinnoförtryck/kvinnoförnedring – av wåra MaktPyramid-MaktElitNissars förordat sedan minst 6000 år tillbaka – på

    http://josefboberg.wordpress.com/2007/12/09/haxprocesser-da-och-nu

  2. kan tycka att man inte ska amma överallt. o o m det är så att man måste på fik odyl. täcka med tröja eller filt… hade en vän som la framd et tydligt osv överallt… inte så trevlöt kan jag tycka

  3. jag förstår att folk är kluvna till detta, jag förstår bara inte vad som är stötande men jag har aldrig träffat någon som fläker upp hela härligheten heller.

Kommentera

