Ansvarslösa typer

Idag när vi var i parken (faktum är attvi är i parken, barnen sover i vagnen) så satt Adde på en sådan där liten cykelkarusell (som barnen trampar igång). Då kom en liten kille fram som kan ha varit kanske arton månader. Han kom springande från ingenstans och ville åka med.

Han fick åka med medan jag tittade efter hans eventuella förälder. Inte en människa någonstans. Medan jag funderade på om jag skulle ringa någon så lekte barnen med varandra kanske en tjugo trettio minuter. Inte en människa utom vi och den lilla pojken fanns någonstanns.

I tjugo-trettio minuter hade någon lämnat sitt barn obevakat. Sen hittade jag henne bakom huset. Då satt hon i solen (det fanns inte en chans att hon kunde se eller höra sin pojke eftersom vi var på andra sidan huset.)

Jag vart helt ställd. Hur fan kan man strunta i sitt lilla barn så läng. Jag mumlade lite syrligt att :” Jasså är du hans mamma vi undrade just vart han kom ifrånnär vi inte såg någon på andra sidan huset.”

hon blängde bara till, drog upp mobilen, och ringde någon samtidigt som hon slängde ungen i vagnen och gick sin väg.

HUR FUNKAR FOLK EGENTLIGEN????

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. menar du allvar???? hur fan tänker föräldrar egentligen??? okey att man ej behöver överbeskydda men lite koll lär man ju ha iaf!!

  2. ja tyvärr:(

Kommentera

