Syskon, jobbigt eller?

Det är som om folk blir besvikna när jagsäger att jag inte tycker att det är speciellt jobbigt att gå hemma med båda barnen.

-Men, det klart att det är jobbigt, de är ju två!!! svarar de och fnyser lite föraktfullt. Som om de trodde att jag ljög eller något …

Alltså visst kan det vara tufft ibland. Särskilt när ”INTE, INTE, INTE” -timmarna på dygnet närmar sig för tvååringen och lillan samtidigt vrålar om man samtidigt som man står ute i regnet utan möjlighet att slå sig ned på lämpligt amningsställe utan att tvååringen blir genomblöt.

Och visst när båda samtidigt drömmer något läskigt mitt i natten och man själv nästan stapplar ut för man har inte fått någon sömn på ”MINST hundra år”.

Men det händer ju så sällan. För det mesta så är det bara mysigt.

JO JAG LOVAR!!!

Det är jättehäftigt att se barnen interagera med varandra, att se Addes enorma kärlek till Ida svälla över så mycket att han till och med lånar ut sin kudde och filt. Och att se hans ansikte förvridas i sorg om han gör ett för häftigt lyckotjut och Ida blir rädd.

De kan ligga och titta på varandra i evigheter. Ida tjuter högt av lycka åt Adde och ibland blir hon till och med sur på mammas och pappas tröst och då, då funkar bara Adde.

Jag tycker att det är fantastiskt vackert med två barn! Jag tycker inte att mina barn är jobbiga, visst kan det slita att vara mamma ibland, men man skaffar väl inte barn för att ligga på soffan och käka praliner?

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

