Babysim, så fantastiskt vackert

I dag fick hela familjen badsjukan … eller alltså vi har blivit riktiga stockholmsföräldrar och betalar 2600 för att barnen ska få gå på 8 * 30min simskola respektive babysim de närmsta lördagarna.

Dyyyyrt tänkte jag och undrade om jag var riktigt frisk i huvudet som anmälde oss till dessa kurser.

Jag ville så gärna gå på babysim med Ida och eftersom 1-3åringarnas simskola ligger direkt efter babysimtiden, och Adde älskar vatten så var ju det perfekt för pappa och Adde. Jag och Ida tog en lång promenad till simhallen och sedan när vi hoppade i vattnet så förstod jag vad vi betalade för.

Idas blick när hon fick flyta runt i det varma vattnet var helt obetalbar och sedan när jag fick vända henne från rygg till mage och hon låg och begestrat såg mig i ögonen var det som om hela världen runt i kring oss försvann för en stund.

Det var så vackert bara hon och jag i ett sådant ögonblick som man så sällan får med det andra barnet eftersom tiden inte står still riktigt på samma sätt. För dessa ögonblick är för mig obetalbara.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

