Han är lik sin mamma

Just nu har Adde en mammaperiod i bemärkelsen likna mamma.
Adde har fått pröba nagellack, läppstift, smink, handväska har han fått och idag var det dags för klänning och skor.
Det är sådana saker som jag tycker är så viktiga att uppmuntra och tillåta. Jag blir vansinnig på mammor som redan tidigt tvingat på sina pojkar tjejsaker bara för att de ska. Jag vill att barnen ska få välja.

En mamma sa:
– Jag köper nattlinne till min ettåring för han ska inte bli som alla andra killar, han får inte bilar utan han ska lära sig att leka med dockor!
Vad tror ni ungen lekte med på öppna förskolan?? Ja inte var det dockor för det fanns ju bilar där.

Adde har fått leka med vad han vill, han har både lego, miljarder bilar, dockor och ponnys. Addes favoriter just nu är lego, att måla och Dockan docki. Men idag har han även klätt up sig i mammas klänning och skor.

För i morse frågade han om han kunde få nytt nagellack och sånt där rött på kinden (Rouge). det fick han. Sen ville han ha klänning och mammas skor så han fick låna klänningen (lite uppknuten) som jag köpte på semestern i somras.

När han var klar och han hade sett till att mamma också fick på sig nytt nagellack
-Ajabaja mamma inte trasigt nagellack!!!
så gick han stolt omkring och sa:

– Nu är vi vackra!!!

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Låter väl helt sunt!
    Själv hämtade jag idag min 7-årige son från fritids, där han bar peruk och kjol. Inga problem!

Kommentera

