Läxhjälp???

Nu ska viktor rydberg gymnasiet införa allmän läxhjälp för Stockholms skolbarn för 3000 per termin.Det finns ett antal knasigheter med detta förslag.

För det första, var är föräldrarna? Borde inte det absolut första steget i läxläsande ske hemma? Är det verkligen så illa att föräldrar i dag inte kan avvara tid för sina barn och deras framtid?

Jag hör om och om igen att föräldrar inte har tid att laga mat, inte har tid att umgås, pratar max fem minuter om dagen med sina barn och så kan de inte ens läsa läxor med ungarna? Ett förslag : STÄNG AV din TV!”

Om det nu är så att barn måste få hjälp och då på grund av att föräldrarna helt enkelt inte har förmågan att ta sig tid eller sätta sig in i ungarnas läxor så är väl tretusen kronor att ta i. Det gynnar ju inte de hårt arbetande låginkomsttagarna utan bara dem som har det gott ställt.

Jag fattar ingenting, är det inte våra barn det handlar om? Borde inte staten subventionera så att alla har råd att inföskaffa sig de lärdomar som ska bära dem på deras väg ut i livet?

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Hmmm… – Apropå MaktPyramid-MaktElitNissarnas TV – så stängde jag som princip för gott av den i mitt liv 1995 + att jag då också slutade med att dagligen ”droga” mig själv med samma Nissars radio, dagstidningar, tidskrifter osv.

    Det har jag ALDRIG ångrat, faktiskt…

    Ha det… 🙂 /önskar tankefrihets-vännen Josef med
    http://josefboberg.wordpress.com/2008/04/07/it-smog-stress/#comment-202

Kommentera

