Dagens Adde

Jag letar efter en ny overall till Adde och råkade gå förbi prinsar och princessor som hade en hängare med olika overaller. Det var dock bara en sort som såg killig ut och den var kamomflagefärgad. Något som jag inte tycker om att klä min son i. I alla fall inte om kammouflagefärgen är i typiska krigskammokläder. Så jag frågade personalen:
– Har ni inga andra overaller för killar.
Den ena tog fram en gäll gul och röd overall och sa
– Den här kanske.
– Eh … Jag rynkade nog ganska synligt på näsan när hon fortsatte:
– Jamen, killarna brukar säga att de ser ut som brandmän när de har den.
Jag svarade:
– Jag tror vi får fråga honom, Adde vill du ha en sån overall?
Adde skakar på huvudet:
– Neeej, det är Idas kläder. Adde ha egen!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

