Hur lär sig ett barn?

Ja det är en bra fråga. Särskilt som jag idag efter att ha suttit på ett Café med barnen och när vi skulle gå så börjar jag att städa upp på bordet och golvet (efter Ida).
Ida är ju i åldern, kastaalltmanfårihandenpåmarken!
Mitt emot sitter två tanter, den ena säger:
– Åh av att se dig får man verkligen känna att det finns hopp för unga mammor!
– Va, eh jag? Tack?
Jag förstod ingenting.
– Jaa, tänk att du städar efter dig och dina barn.
– Ja men det är väl klart att jag gör?!
– Neej, de flesta brukar låta allt ligga men det gör inte du, dessutom tycker jag att du är modig som går ut i det här vädret, (Det regnade lite)med två barn!
– Eh okej tack!

Jag måste säga att det vore väl bedrövligt om jag lärde min son 2,5 år att mamma låter allt ligga på golvet så att någon annan ska städa vår skit. Monkey see, monkey do heter det ju!
Förövrigt så tycker jag att det är mycket modigare att våga stanna inne hela dagen med en rastlös tvååring än att ge sig ut i lite regn.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

