Belöningen …

Nu är jag fullt medveten om att ännu fler häromkring kommer att ”hata mig”. Idag lagade nämligen Adde middag OCH dammsög kök och hallen.
Det är nu alla ni som följt bloggen sedan starten, för två år sedan , får se frukten av mina tips om att låta barnen vara med.

Idag sa Adde att han ville laga maten -INTE mamma, så jag tog fram en stol, och bulgur, fisk, skivade lite morötter och så grädde (laktosfri) samt hällde upp alla kryddor vi skulle ha i en skål. Sen fick Adde koka och steka (under övervakning förstås).

Efter det upptäckte Adde att det hade hamnat lite morötter (det blir lätt så om man tränar basketkast i kastrullen unge;) )på golvet så då sa han:

– Nu Adde lagat mat, nu äckligt här (pekar på golvet), Nu Adde dammsuga (Mamma nicker och tänker vilken välartad son hon har!). Så jag tar fram dammsugaren, pluggar i den och gissa vem som dammsuger och tjuter lyckligt samtidigt, hela köket och hallen.

Denna fredag är mamma mycket stolt och nöjd;)

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Woho!
    Grattis!
    Klart du ska vara stolt och nöjd!

  2. jennie

     /  november 8, 2008

    Åå vad söt han är och duktig.

Kommentera

