Köp inte den boken …

alltombarn gör de reklam för en bok med mat för gravida och har satt ut tre rätter som, enligt deras utsago, ska lindra gravidillamåendet.

Rätt ett innehåller cockosmjölk, smör och ingefära. Samtliga dessa gjorde att jag tokkräktes under min graviditet.
Rätt två innehåller bland annat ägg och crème fraiche, gissa vem som låg med huvudet över handfatet hulkandes efter att ha ätit det?

och till sist så har vi rätten med yoghurt och havregryn …gissa vad … Jag spydde som en gris av det!

Jag säger bara KÖP INTE, mejeriprodukter fick mig att spy under båda graviditeterna även om jag kräktes mycket mer med Ida så skulle jag aldrig råda någon att köpa det här. Dessutom var väl lax INTE okej att äta när man var gravid, i alla fall inte enligt vårat MVC.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

