Det är pappans gener …

Jag frånsäger mig allt ansvar både genetiskt och uppfostringsmässigt för det här.
Min son stal en chokladkaka i affären i dag! Vi gick och handlade som vanligt, jag och barnen. Allt var frid och fröjd genom hela affären och vid kassan. Så går vi hemåt och plötsligt säger Adde (5 meter hemifrån):
– Den här ska Adde ha sen!
– Vad ska Adde ha sen. Mamma undrar nyfiket och ungen drar upp en bounty ur vagnen.
– Men Adde vad har du fått den ifrån.
– Affären!

Ungen har alltså helt fräckt norpat en chokladbit vid kassans godishög. Nu är det förstås så att jag känner de som arbetar där och ungen lär väl aldrig stjäla en dammråtta igen efter att tant Inger talar om att ”Man får inte ta från affären, ajabaja”, men ändå … vad ska det bliva av denna unge man. Dte måste vara alla våldsamma datorspel jag spelat när han låg i magen … eller också är det gener, från pappans sida!

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Haha, det är klart att sådana fasoner alltid måste komma från pappan, vi mammor skulle ju aldrig i livet kunna överföra något dylikt 😀

    Näe, man behöver inte vara på blogghumör varje dag, fast bloggen har liksom varit min lilla ventil och jag har alltid tyckt om att skriva inlägg. Just nu känner jag mig lite depp, har tråkigt och absolut ingenting att skriva och det gillar jag inte 🙂

    Ha det bra!

    Kram

Kommentera

