Är det värt det?

Igår höll Ida och jag på att bli påkörda av några som skulle råna banken i närheten av där vi bor. Det var sånära att jag fick slänga oss med vagn upp på trottoaren och hade vi haft ett barn gående hade vi aldrig hunnit.
– Jävla idiot svor jag. Jag han aldrig se om bilen hade något registreringsnummer eller vem som körde men tänkte något i stil med ”förbannade snorungar som rejsar här inne.”

Det var innan jag fattade att det var samma personer som sekunderna senare rånade banken bara metrarna ovanför oss. När jag fattade att det var samma peron/er så insåg jag också hur nära det var att det gått riktigt illa.

Hade jag haft sonen med mig gåendes hade vi inte hunnit.
Hade jag bara snubblat till lite, eller vagnen fastnat på en sten, ett markhål då hade vi inte hunnit!

Det var bara tur att jag hörde och såg bilen.

Inte hade han/hon hunnit bromsa. Hade h*n ens försökt?

Det är lätt att tro att en bank har många miljoner i sig, men så är det inte. Det rör sig maximalt om några hundra tusen.
Är det värt det?

Är det värt att riskera dels mänmniskor på vägen, dels de inne på banken, dels sitt eget liv för några ynka hundra tusen? Är det det för miljoner?
Vad är en människas liv värt egentligen?

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Åh fy va läskigt!!!!!

Kommentera

