Perspektiv på saker …

Jag är en sådan person som, när jag inte har något att oroa mig för ändå kommer på något som det går att oroa sig för.
Ta till exempel när Adde är hos mina svärföräldrar så vet jag att han har det bra och att de har ungefär samma regler för barnen som vi och rutiner.

Men eftersom det inte kan oroa mig så tror jag att något hemskt ska hända, jag tvingar migsjälv att inte ringa och kolla var tjugonde minut så att de inte blivit påkörda, uppkäkade av en drake eller ja ni vet saker som eventuellt kanske skulle kunna hända just exakt då ….eftersom jag inte är där.

I går sa min sambo …helt appropå nyheter.
– Usch tänk vad hemskt att bo där (Gasa), tänk att alltid behöva leva under oro för krig och bomber.

Det är vid sådana tillfällen man får perspektiv på saker. Här i väst har vi ”råd” att uppfinna orosmoment, medan de som lever i krigsländerna försöker slå bort det de måste slå bort för att orka ta sig igenom dagen.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

