Mobbad av din tonåring?

Idag har alltombarn en artikel med den ”lysande” rubriken ” Mobbad av din tonåring?”

Mobbad … ja även om SAOL inte har ordet i sin nätupplaga kan vi väl komma överrens om att mobbad inte är rätt ord och allvarligt är det så enormt revolutionerande det de skriver?

Jag menar vilken tonåring testar inte gränser? Är dte förvånande att ett barn testar? Tydligen är det det för många, i alla fall här och i alla fall för expressens läsare.

Jag har sagt det många gånger förut: Hur sjutton tror ni att ni ska få välartade barn och barn som hjälper till om ni inte börjar i tid?

En av de stora frågorna i artikeln är tydligen att föräldrar inte får tonåringen att hjälpa till hemma. Jag vet vad det beror på! Tro mig, jag ser och hör det varje dag …
Föräldrar som säger: ”Neeeej jag orkar inte ta med ungarna och handla …Neeeej usch huuuur orkar du städa med barnen, det blir ju bara skitjobbigt om de ska vara med. Va?? har du barnen med i tvättstuga??? Huuuur orkar du det?”

Jag har sagt det förut och säger det gärna igen …
Det handlar inte om att orka ta med ungarna på vardagliga saker egentligen. det handlar om att vara en bra förebild och visa dem att de här sakerna gör man tillsammans i en familj oavsett hur seg och trött man är för ingen kommer att göra det åt dig när du blir vuxen!

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Trollets mamma

     /  januari 21, 2009

    Yes! Precis och exakt så. Kunde inte sagt det bättre själv.

  2. Klockrent ^^
    Jag brukar sitta å småskratta på bussen när jag hör folk prata om hur jobbiga deras småbarn är, att de inte kan göra något med dem.
    Jag kan inte låta bli att tänka ”hur fan blir det när de kommer upp i min ålder då? När de är 15-16, då kommer ni få se på hopplösa.”

Kommentera

