Sandlådsmorsor och jämställdhet

I dag skriver Alltombarn om sandlådetongångarna hos dagens morsor.

”Min man är världsbäst på att baka bullar och när han inte gör det viker han tvätt! Ja, toaletterna har jag inte rengjort på minst ett år för det gör såklart han och dessutom ska han nu vara pappaledig i åtta månader. Jag förstår inte kvinnor som sköter hela hemmet på egen hand! Skulle inte min man delat minst lika på allt skulle jag lämnat honom för länge sen…
 ”

Jaha, min man är världsbäst på att sätta upp hyllor, pumpa vagn, bära varor och fixa TVn … inte fan har jag lämnat honom fast han varken bakar bullar och ibland missar att slänga brallorna i tvättkorgen. Det finns väl ingen mening med att bråka om triviala saker som båda tycker är tråkigt. jag erkänner högt och villigt, jag avskyr att diska och tvätta och städa. Jag skulle lätt anställa en städare om bara ekonomin tillät. Hellre det än att min stackars man (Som också avskyr dito sysslor) skulle tvingas städa för att leva upp till storstadsiden om jämlikhet!

Vissa sysslor måste göras, den som förtillfället är piggast får göra det. Ibland får man säga till för TÄNK PÅ att det du ser som störande inte alltid uppfattas som störande av din partner.

Allvarligt talat: VAD-ÄR-DET-FÖR-FEL-PÅ-FOLK????
Är de allesammans tillsammans med någon för att denne ska ha en uppgift(Som passar deras tyckande) i hemmet? Eller för att kunna skryta om att de minsann har en man som … gör allt det som de inte vill göra?

Vad hände med kärleken och respekten för den man älskar (eller säger sig älska i fallet ovan)?
Vadå minst lika? Vem kan tala om hur mycket en dags tvättvikande är värt i gentjänster? Tar de här mammorna och tvättar bilen och byter lameller då, bara för att det ska vara jämnlikt?

Jämlikhet handlar, enligt min uppfattning om att dela pås aker som bör delas på på ett sätt så att ingen är utsliten och båda är nöjda. det spelar väl för ******* ingen roll vem det är som lagar maten och vem som diskar?

Skulle någon i våran park säga en sådan fånig kommentar om sin man, skulle jag bara se lite sorgset på henne och fråga henne om hennes man vet hur lite hon respekterar honom som person eftersom hon kan tänka sig att lämna honom om han vägrar göra exakt rätt på hennes sätt!

Skärpning morsor!!!

Lämna en kommentar

Kommentera

