Avliva varenda hundägare

Såhär till våren brukar jag, normalt sett, svära över rökare, men …ett nytt problem har dykt upp. Vi flytade ju i somras och i det område vi bor nu i finns det ett antal glatt bajsande små vovvar vars ägare verkar ha missuppfattat plocka upp med gödsla gräset.

Alltså om man skaffar sig en hund, som defacto, kostar några tusen …har man inte råd att köpa plastpåsar då?
Och om man nu inte har det måste hundskrället nödvändigtvis rastas i pulkabacken, sandlådan, på lekplatsen eller trottoaren?

Det är riktigt, riktigt vidrigt när vi låter ungarna åka pulka och plötsligt upptäcker en gödselhög (med avsändare hund med ouppostrad ägare) mitt i backen.

Vad är det för fel på er?

Plocka upp eller sälj jycken … om ni inte har vett nog att städa efter er.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Åh, jag hade samma snedtändning idag! Jag trodde jag hade tuktat områdets hundägare, men tydligen är det en jag missat (OH JA, jag går på direkt om jag ser nån med hund). När snön idag försvunnit, låg likformiga högar prydligt utlagda längs barnens skolväg. Jag var sååååå när att sätta ut små varningsskyltar om hundbajs. (OH JA det gjorde jag utanför vår trädgård, då försvann högarna illa kvickt).

    Jag gillar hundar, men som sagt – STÄDA UPP EFTER ER! Tre barn med hundbajs på är tre för många.

Kommentera

