Bokrecension:Ledsen – en helt vanlig historia

Titel: Ledsen – en helt vanlig historia
Författare: Joanna Rubin Dranger & Anna Karin Kullberg
Förlag: Rabén & Sjögren Bokförlag
ISBN: 9129664837
Pris: 59
Köp:här
Betyg:@@@@

9129664837

Det här är en föräldrabok, lika mycket som en bok för barn. En bok som ställer frågan om jag (som liten) får vara sådär arg och ledsen som jag kan bli på de vuxna. Men ställer också frågan till de vuxna, varför jag inte syns fast jag sprallar och söker er uppmärksamhet. Det handlar om viktiga frågor, särskilt om man är liten och de andra, som bestämmer, är stora. En bok att läsas för och med barnen, och att prata med barnen om.

Boken är skriven i barnslig skrift och med alla storlekar på bokstäverna. Förtvivlan över att vara ledsen och osedd lyser igenom i den snirkliga texten och i de enkla bilderna där ”JAG” är jätteliten och alla träden JÄTTESTORA.

boksida1

Slutkommentar
Den här boken passar från tre år och bör läsas av mamma och pappa också. Dte här är en bok om att det är okej att vara ledsen. En bok som åde med text och bild förmedlar känslan av att jag är liten och ni jättestora måste se mig!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

