Vagn nummer nio

Vi sliter vagnar på löpande band och oavsett om inköpen varit begagnade eller nya så har de inte hållit särskilt länge av olika anledningar. På två barn och tre år är vi nu inne på vagn nummer 8 och 9 vilket jag anser är rätt skickligt.
Jag som tyckte att jag var så noga, kollade hållbarhet och däck. Kollade säkerhet och ligglägen.
Men de flesta har dött, eller gett upp i förtid.

Idag, när jag släpade runt barnen på skogsstigarna, samlandes kottar och körde vagnen över berg, rötter och stenar så insåg jag att jag missat en sak i mina inköp.
För vagnarna häromkring används till att köra barn till och från dagis, till parken och tillbaka. Medan jag kör med vagnen överallti berg, över rötter, mitt i skogen …

Så …

Nästa gång som jag måste ha en ny vagn så ska jag inte glömma att berätta en sak för försäljaren … Jag får inte glömma att tala om att vagnen ska användas också!!!

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Haha, min förra vagn var en Emmaljunga som T var nr 9 i… och den har gått HÅRT hos alla brukare. Anledningen att jag inte hade den med J var för att den redan rullade med nr 10 i Malmö – och svägerskan fick förfrågningar varje dag om att sälja den. Jag har faktiskt köpt en ny sulky från Brio – den förra hade gått i stort sett konstant i 32 år! Nu rullar den bara på helgerna hos min mamma när något barnbarn hälsar på… Antar att vi haft barnvagnstur! 🙂

  2. Jag är riktigt avis på dig Görel.
    Märken spelar ingen roll här uppenbarligen, i STockholm gör man stadsvagnar, inte skogsvagnar;)

Kommentera

