Ida utbrytardrottningen

Idag fick jag nästan en hjärtattack. Ida ramlade plötsligt ur vagnen där jag VISSTE att jag NYSS SATT FAST henne i selen. Det såg ut som om hon skulle bryta nacken, men hon voltade runt och illskrek.

Jag fattade ingenting, hade jag inte satt fast henne ordentligt?
Nästa gång hon hamnade i vagnen, dubbel och trippelkollade jag selen, jodå den satt fast … SATT är ordet … Två sekunder senare hade liten nyfiken ettåring pillat upp låset igen, fast denna gång var mamma med på noterna.

Nu måste jag hitta ett gammalt 80-tals sele som man knäpper bak på ryggen… Någon som kan tipsa om var?

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Jag köpte en på babyproffsbutiken i Visby för ett par år sen… väldigt bra. Men kan du inte mpntera fast den sele du har nu baklänges? Eller är det ett såndär fyrpunktsbälte som sitter helt fast i vagnen?

  2. Japp selet sitter fast i vagnen:(

  3. men du som är händig, kan du inte sy en? Fick just en ”vision” om något väldigt enkelt, som ett gammalt skärp som an viker dubbelt, syr ihop halvvägs. Sen kanske man kan trä in en arm, och göra den andra öglan genom att knäppa ihop med ögla ett bakom ryggen. Och så en karbinhake (eller för all del ett gammalt grimskaft eller hundkoppel knäppt i det. (belv det ens halvt begripligt?)Ok att det inte är eu-standard, men det är ju frågan om de där tre sekunderna när du inte har möjlighet att hålla en hand på henne. Det brukar ändå vara en relativt kort period som de är sådär rymmaraktiga i vagnen (ja, även för de envisa, ljudliga döttrarna).

    Hoppas du hittar på nåt smart. KRAM!

  4. Ja jag ska försöka fundera ut något, även om jag inte fattade hälften av beskrivningen ovan;)
    Återkommer med eventuella resultat.

Kommentera

