En helt vanlig dag

Jag har mer och mer insett att arbetsgivare som tackar nej till småbarnsmammor på sitt företag är helt dumma i huvudet. Multitasking är nämligen mammans stora roll och aldrig förlorar hon sitt lugn även om barnen samtidigt slåss medan hon svarar i telefonen och lagar trasig trehjuling.

Det är en helt vanlig dag, barnen sover lunch efter att illtjutandes ha vält varenda pinal i huset sjuttiotvå gånger i jakten på just den andres leksak. Som båda barnen vill ha exakt just i samma sekund. vadå dela?

Själv försöker jag desperat komma på en lunchrätt till två barn varav den ena vägrar äta allt utom blodpudding och korv och den andra bara äter grönsaker och frukt. Problemlösare finns det i varenda mamma.

Det finns förövrigt ingenting som är omöjligt för en mamma. Själv lyssnar jag på en skolföreläsning(iphonen)i ena örat, medan jag hänger jag tvätt, plockar jag också ur diskmaskinen (de är i två olika rum ja)och tröstar med en väninna (med nattvaken bebis) i telefonen samtidigt som jag försöker hålla reda på lunchmaten, blogga och komma på hur sjutton man bäst lagar en älskad leksaksbrandbil som förmodligen borde avlivas istället för att plågas igenom en ny operation.

Så mycket improvisationsförmåga, problemlösande, meckande och multitaskande som en mamma uppvisar duglighet i varje dag borde uppskattas mera,n tycker ni inte?

Nu ska jag väcka barn och dra iväg dem till stadsmuseum samtidigt som jag proppar i den lunch, klär på dem och försöker fixa håret:)

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

