Knarkfest i drömmarnas trädgård?

Adde har fastnat för ett barnprogram strax innan bollibompa. Det heter i Drömmarnas trädgård och handlar om … alltså det är just det här som är problemet. Jag vet att programmet ska föreställa superpedagogiskt på ett sätt som jag inte begriper och så.

Det är bara det att jag faktiskt inte begriper något, alls!

Ska inte barnprogram ha någon slags sensmoral eller pedagogisk lärande funktion?
Vem kom på att sätta en liten hårig blå miniatyrgubbe (Igelpiggel) att springa omkring med små miniatyrbebisar (Tomliboerna) i en LSD värld med regnbågsfärgade tekannetåg och monstruösauppblåsbara jättekuddar (Hahoerna) och en alien (Mackapacka) vars främsta arbete är att tvätta stenar…

Den som kom på hela härligheten hade en eller tio skruvar lösa. Jag vet att Adde älskar det här programmet och att säkert mängder av barn gör det, men till och med Teletubbies sjuttiotalsinspirerade flumvärld har någon slags djup i berättandet.
Det har jag inte hittat här.

Med risk för att bli påhoppad av ett gäng förståsigpåare så känns det som om I drömmarnas trädgård är ett påhitt av någon drogstinn nittonåring natten efter Luciafesten …

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

